انتخاب لباس کودک برای بهار 

دغدغه هر پدر و مادری موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک، بهترین جنس و کارایی و موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک است، مخصوصاً که در بهار زمان خرید لباس برای عید نوروز است و مردم به دنبال خرید برای خود و فرزندانشان می باشند. برای کودکان زیر یک سال در صورتی که بودجه تان رسید می توانید لباس با کیفیت بخرید، اما لطفاً لباس های ارزان قیمت بی کیفیت را برایشان انتخاب نکنید، چرا که این لباس ها جنس مناسبی ندارند و با توجه به اینکه بهار فصلی است که آب و هوایش بسیار تغییر می کند و ممکن است در بعضی ساعت ها در روز سرد و پاییزی و در بعضی از ساعت های روز آفتابی و گرم باشد، نوزادان را با لباس های سرهمی بپوشانید.

این نوع پوشش کودک، که ابتدا لباس آستین کوتاه، سپس پیراهن و شلوار آستین بلند و بعد، استفاده از سویشرت، پوشش خوبی برای این فصل می باشد، در این حالت کودک می تواند دمای بدنش را تنظیم کند و هرگاه که گرمش شود سویشرت خود را در بیاورد و هرگاه سردش شد لباسهای او کافی برایش خواهند بود.

سویشرت:

بهتر است جنس سویشرت ها و لباسهای رویی از پنبه و پشم باشد.

کلاه:

در این فصل استفاده از کلاه مشکلی ایجاد نمی کند اما در صورت استفاده نباید خیلی ضخیم باشند مثل کلاه های نخی.

جوراب های ساق دار:

هنگامی که هوا سرد می شود می توانید از جوراب به عنوان محافظ پا و ساق پا استفاده کنید.

لباس کودک های بادگیر:

ممکن است در این فصل ناگهان باران شروع به بارش کند. در این جا لباس های بادگیر کمکتان خواهد آمد.

لباس های جین:

لباس های جین نوع مناسب دیگری برای این فصل هستند.

رنگ:

برای کاهش جذب گرمای تابش خورشید، در این فصل و خنکی بدن کودک تان از لباس های رنگ روشن استفاده کنید. با این کار به راحتی حالت بهاری در لباس های او ایجاد می شود.

انتخاب لباس کودک برای تابستان نیز از موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک همانطور که سرما برای نوزاد بسیار مضر است گرما نیز او را کلافه خواهد کرد.

 

چند در خرید لباس کودک توصیه در فصل تابستان

  • درجه دمای اتاق خواب کودک باید با درجه اتاق خواب بزرگسالان برابر باشد نه کمتر نه بیشتر، این درجه در حالت استاندارد 21 درجه سانتی گراد می باشد.
  • فن و کولر را راه اندازی کنید و حواستان باشد که جهت جریان برودتی مستقیم به سمت کودک نباشد.
  • موقعیت تخت خواب در اتاق کودک باید در جایی دور از پنجره و نور مستقیم خورشید باشد.

 

لباس های سبک و نازک:

در تابستان از لباس های نازک و خنک برای پوشاندن نوزاد استفاده کنید در این فصل تنها لباس های سبک برای نوزادان توصیه می شود. مثل لباس های نخی، لباس هایی که از نوع پشمی یا ابریشمی هستند به هیچ وجه مناسب نیستند و لباس های آستین کوتاه زیرا هوا در داخل آن نفوذ می کند وخنک خواهند شد.

رنگ لباس کودک:

لباس هایی برای این فصل مناسب هستند که روشن باشند، چرا که جذب گرما توسط آن ها به نسبت لباس های سیاه بسیار کمتر است.

لباس های یقه دار:

لباس های یقه دار بسیار برای این فصل خطرناک و نامناسب هستند زیرا ممکن است جلوی تنفس نوزاد را بگیرند.

کلاه:

لباس هرگز نباید دارای کلاه باشد تا سر نوزاد باز بماند زیرا از طریق سر دمای بدن تنظیم خواهد شد.

پتو:

در این فصل از کیسه های خواب به جای پتو استفاده کنید. هنگام شب از پتوهای ضخیم و خیلی گرم برای روی نوزادان استفاده نکنید، چرا که این کار باعث می شود که نوزاد راحت تر به خواب برود. هر گاه تب نوزاد بالاست نیاز به کیسه خواب نیز وجود نخواهد داشت.

نشانه هایی از دمای بالای بدن کودک:

  • عرق کردن روی پیشانی
  • داغی گوش